Vesalainen haluaisi pelaajat enemmän esille

SM-liigan markkinointijohtaja Joni Vesalainen allekirjoittaa Aleksi Valavuoren puheet liigaseurojen ottelutapahtumien kehittämisestä.


– Se on haasteena, että ajasta jonka ihmiset halleille antaa, pitäisi saada kokonaisvaltaisempi tapahtuma. Muutakin kuin pelkästään se peli, Vesalainen myöntää Länsi-Suomelle.


– Kuluttajat ovat nykyään vaativampia, siksi palveluiden pitää kehittyä. Esimerkiksi nuoriso haluaa verkkoyhteyksien pelaavan.


Vesalaisen mielestä hyvä Nelonen Pron lätkätuote on SM-liigalle lopulta mahdollisuus.


– Yhdellä aikavälillä teevee näkyy katsojamäärissä negatiivisesti, mutta kolikon kääntöpuolena jääkiekon tunnettavuus kasvaa ja aktivoi ihmisiä tulemaan hallille.


Katsojien houkutteluun Vesalainen mainitsee yhden selkeän kehityskohteen: pelaajat enemmän esille.


– Pitäisi luoda sellaista tähtikulttuuria. Mediassa on esillä paljon talous, valmentajat ja seurajohtajat. Harva katsoja valmentajia menee kuitenkaan sinne hallille katsomaan.