Tappara-pomo on vähän kuin mainoksissa ihastuttanut Kummola – Näin Tappara tiedotti konkarivahti Bäckströmin siirron

Yleensä taustalla, tiedotuksessa esillä. Tapparan toimitusjohtaja Mikko Leinonen ja myyntijohtaja Aki Holma seurasivat HIFK-ottelua keväällä omassa aitiossaan. Kuva: Jukka Rautio/Europhoto

Tapparan Mikko Leinosesta on tänä keväänä kuoriutunut vähän samankaltainen median mainoskasvo kuin toisesta tamperelaisesta eli vähäeleisestä kiekkopomosta Kalervo Kummolasta.

Siinä kun Kummola esiintyi Tanskan MM-kisojen aikaan halpamyymäläketjun tv-mainoksissa, Leinonen on tyytynyt olemaan esillä Tapparan omissa sosiaalisen median kanavissa.

Näin kirvesrinnat julkaisivat Niklas Bäckströmin sopimuksen Twitterissä.
 

Kummolan liittyminen mikroblogipalvelu Twitteriin oli runsas vuosi stten huomiota herättävä tapaus.  Rautakansleri esittelee itsensä näin: "Oikea Kalervo Kummola... toisten mielestä rautakansleri, toisten nallekarhu."

Taustalla on se some-ilmiö, että Kummolaa parodioiva Kullervo Kammolan tili on kerännyt tähän päivään mennessä miltei 20000 seuraajaa. Oikealla Kalella eli aidolla Kummolalla seuraajia on 5800.

Tapparan toimitusjohtaja Leinonen ei – ainakaan toistaiseksi – ole vielä kirjaantunut tähän some-kanavaan omalla nimellään.

Lue Kiekkoareenan Bäckström-uutinen ja Tapparan sopimuspelaajien tilanne tästä.