Meidän Ville 2.0 kiinnostaa

Kun Ville Niemisen pelaajasopimus Rauman Lukon kanssa julkistettiin keskiviikkona, saman päivän aikana kolme yritystä otti seuraan yhteyttä ja ilmaisi kiinnostuksensa ryhtyä Niemisen kummiyritykseksi.

– Onhan tämä ihan poikkeuksellinen tilanne. Yleensä homma menee toisinpäin, ja seurasta tarjotaan yrityksille mahdollisuutta ryhtyä pelaajien kummiksi, Rauman Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala kertoo.

Vaikka myös Rajala on pistänyt merkille Niemisen kunnioitettavat 24 000 Twitter-seuraajaa, on pelaajan tuoma medianäkyvyys vain lisäarvoa pelilliselle osaamiselle.

– Toisilla lisäarvoa on enemmän kuin toisilla. Ykkösasia on kuitenkin se, että kaverin pitää osata pelata, Rajala sanoo.

Lukon pelaajat ovat tuttuja kasvoja esimerkiksi Pyörä-Nurmen erilaisissa tapahtumissa. Myyjä Petri Hyvösaho kertoo, että vaikka Ville Niemisen pelaajasopimus onkin tuore juttu, on aiheesta ehditty jo asiakkaiden kanssa sananen vaihtaa.

– Kaikki ovat olleet pääasiassa positiivisilla fiiliksillä, ja tulevaa kautta odotetaan innokkaasti, Hyvösaho kertoo.

Myös paikallinen yritys voi olla pelaajahankinnasta mielissään.

– Toivottavasti saadaan Nieminen johonkin tapahtumaamme mukaan. Rauma on pieni kaupunki, joka elää jääkiekosta. Pelaajien tapaaminen on aina kova juttu – nuoremmat pyytävät nimmareita ja vanhemmat haluavat vaihtaa muutaman sanan pelaajien kanssa.

Viime kauden isoja nimiä olivat muun muassa Petteri Nummelin ja Ville Vahalahti, jotka kertaalleen vetivät myös Pyörä-Nurmen liikkeen täyteen ihmisiä.

– Joukkueen pistemiesten ja kuumimpien pelaajien vetovoima on aina tapahtumissa suuri, Hyvösaho kertoo.

Vastaavaa ihmismagneettia odotetaan myös lehväslukkopaitaan pukeutuvasta Niemisestä.