Kommentti: Urheilubrändi nimeltään Pitsiturnaus

Raumam boika ja Kiekkoareenan Hokibloggari Juho Suoramaa ehti lapiohommien ohella huudattamaan yleisöä.​
Raumam boika ja Kiekkoareenan Hokibloggari Juho Suoramaa ehti lapiohommien ohella huudattamaan yleisöä.​

Pikkukaupungin jäähallin täyttymistä seurataan ympäri Suomea. Halliin änkee 5000-6000 ihmistä, tv-kamerat seuraavat, Twitterissä suomalaisten suosituin hashtag on #pitsiturnaus ja Rauman lounasruokaloissa ei ole tilaa - kaljakuppiloista puhumattakaan.

Raumalaisille kateelliset muistavat mainita, että Raumalla harjoitusturnaus vetää enemmän väkeä kuin Lukon pudotuspelit. Tai että Raumalla saa kuvauttaa itsensä ennen kauden alkua Kanada-maljan kanssa - Porissa vasta kauden jälkeen.

Niin tai näin, Pitsiturnauksesta on tullut TAPAHTUMA.

Twitterin parodiahahmoista en niinkään välitä, mutta Risto Tuhvan aamuinen twiitti ennen Lukon ja Ässien kohtaamista on nostettava esiin:

Seuraavaksi olisi tarkoitus rtk:n rahoilla leipoa porilaisia turpaan. Loppuu se vinkuminen.

Hyvässä hengessä naapurille kettuillen... Sellaista mukavan leppoisaa on Pitsiturnaus.