Kommentti: Kirjava jää on merkki onnistumisesta

​

Rumahan se on, mutta muistakaa, että Lukon myyntimiesten tärkein tehtävä on myydä. Kivikylän Areenan kirjava jää on siis osoitus hyvin hoidetusta työstä. Ahkeruudesta. Tilanne nyt vain on se, että kaikki mahdollinen raha on otettava vastaan, jos mielii liigatason toimintaa Raumalla pyörittää.

Kolikon toinen puoli rumuuden lisäksi on se, että jäällä näkyvien brändien kannalta tilanne ei välttämättä ole paras mahdollinen.

Otan esimerkiksi Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan, jonka Kukko-tuotemerkki on erinomainen. Sitä on myös tietyllä tavalla varjeltu pitämällä huolta, että siellä missä Kukko näkyy, se näkyy tyylillä. Nyt korkealle arvostamani olutbrändi on yksi yli kahdestakymmenestä jäämainoksesta - ja vieläpä pienimmästä päästä. "Mainos" ei missään nimessä ole Kukon arvoisesti esillä.

Valittaminen on helppoa, mutta olisi minulla ratkaisuehdotuskin:

Koska mainoksia saa ja pitää olla paljon, ne voitaisiin suunnitella visuaalisesti yhteneväiseksi. Jo sillä päästäisiin todella pitkälle, että keskiympyrän ja b-pisteiden pohjaväri olisi yhteneväinen - mainostajasta riippumatta. 

Lopputulos olisi taloudellisen näkökulman lisäksi myös visuaalisesti miellyttävämpi.

Lisää kuvia Kivikylän Areenan jäästä täällä.